Juniorer bliver “hajer” til det korte spil om onsdagen

Så blev ”Shortgame” skudt i gang onsdag 14/4.

Søren havde tegnet banen op (putting green og indspilsbanen) og der blev dystet i otte kort-spils discipliner; ”uret rundt”, ”kort putt”, ”langt putt”, ”kort chip”, ”langt chip”, ”pitch, ”lob”, og ”bunker”.

Det tager ca. en time at komme igennem disse otte øvelser, og det er bestemt en udfordring. Juniorerne gik til den med gåpåmod og stor iver. Der er mange talenter i vor klub.

Karoline, Vega og Lars, Malthe, Silas og Lasse deltog i sæsonstarten og dystede med hinanden samtidig med, at de hyggede sig.

Nogle mente, at mine optegning af banen kunne gøres bedre omend den fungerede fint til formålet. Jeg er fuldstændig enig, og jeg er sikker på at øvelse gør mester. Det bliver bedre hen ad vejen 😊.

Kom og vær med om onsdagene kl. 17. Der er mulighed for at deltage i konkurrence om at komme til landsfinalen i Kalundborg 26. september. Jeg er sikker på at Roskilde Golf Klubs juniorer kan stille med stærke kandidater.

Vi ses på onsdag.

Juniorhils
Søren Frøsig

Her kan du se siden med alle junior-aktiviteter.

Her kan du se siden med mikro-aktiviteter (5-9 år).